Ključni savjeti za zdravu prehranu

Ako želite biti zdravi, jedna od glavnih stvari na koju morate pripaziti jest prehrana. Ali unatoč najboljim namjerama, neki jednostavno ne znaju kako održati zdravu prehranu. Zato vam ovdje donosimo nekoliko ključnih stvari koje morate znati želite li se zdravo hraniti.

Hrana biljnog porijekla

Zdrava prehrana temelji se na stvaranju zdrave navike. Nije dovoljno samo jesti zdravu hranu – moramo pripaziti i na to koliko jedemo i kada, te stvoriti naviku konzumiranja svježe hrane biljnog porijekla (voće, povrće, žitarice…).

Raznolika hrana

Ako želimo biti zdravi, moramo pripaziti i na to da konzumiramo raznoliku hranu. Naime, voće jest zdravo, ali zdrava prehrana ne može biti ona koja se temelji samo na voću – što vrijedi i za svaku drugu vrstu hrane.

Veličina porcija

Neke namirnice, kao što su brokula ili celer, možemo jesti u skoro neograničenim količinama, ali kod namirnica koje su kaloričnije, definitivno se treba pripaziti na veličinu porcija. Pokušavate li smanjiti porcije, započnite tako da poslužujete obroke na manjim tanjurima – izgledat će obilnije i učiniti da osjećate veće zadovoljstvo nakon jela.

Bijelo brašno i dodani šećeri

Generalno, ako želimo zadržati zdravu prehranu, trebamo pripaziti da ograničimo unos bijelog brašna ili namirnica s bijelim brašnom. Ono nema veliku hranjivu vrijednost i sadrži malo vlakana. Također treba izbjegavati hranu i pića s dodanim šećerima kao što su Coca Cola ili bomboni.

Riba i orašasto voće

Riba i orašasto voće odlični su izvori nezasićenih masti, stoga ih je preporučljivo jesti umjesto drugih visokokaloričnih proizvoda. Riba je također zdrava za srce.

Kalcij i vitamin D

Ove hranjive tvari iznimno su važne za zdravlje kostiju, stoga je važno unositi dovoljne količine kalcija i vitamina D na svakodnevnoj razini. Najbolji izvori kalcija su mliječni proizvodi niskog udjela masnoće te organski i prirodni sokovi kao što je sok od naranče. Kalcij također možete naći u P&D sojinom vrhnju.

  Novosti - Sve